Multi lokatie Facebook Dynamic Ads wat zijn dat?

Facebook Dynamic locatie / lokale Ads zijn dynamische advertenties die ingezet kunnen worden in Facebook waarmee voor de lokaties waarop dealers van bijvoorbeeld een merk aanwezig zijn, geautomatiseerd verschillende dynamische ads worden gemaakt. De lokatiefeeds met dealergegevens worden gebruikt om geautomatiseerd de relevante lokaties aan personen te tonen die interesse in producten van het merk hebben getoond op je website, in je app of ergens anders op internet. Ook kan met deze dynamische advertenties remarketing via Facebook worden ingezet. Een bezoeker is geintresseerd in een product van een dealer op een bepaalde lokatie en heeft hiervoor een website of landingspagina van een dealer bezocht. Als deze bezoeker naar Facebook gaat, ziet hij direct een advertentie met daarin het product gecombineerd met de lokatiegegevens van de betreffende dealer. Een ander voorbeeld is het vertonen van dynamische advertenties in Facebook aan personen die interesse hebben getoond in je producten van een bepaalde dealer op een bepaalde locatie (of vergelijkbare producten), maar niet jouw website of mobiele app hebben bezocht (Facebook Dynamische Prospecting campagnes). Ook dit kan met lokale gepersonaliseerde dynamische ads worden ingevuld.

Wat bereik je met Facebook Dynamic multi lokatie Ads?

4 doelen waarvoor je volgens Facebook dynamische advertenties kan inzetten:
• Gepersonaliseerd: (potentiële) klanten krijgen op basis van hun gedrag en interesses geautomatiseerd relevante inhoud en relevant advertentiemateriaal te zien. De gegevens van dealers op de locatie waarop de potentiële klant het internet benadert worden getoond, met daarin ook het relevante product.
• Je campagnes staan altijd perfect aan. Ze worden volledig geautomatiseerd voor je geoptimaliseerd. Producten en lokaties, dealergegevens etcetera worden geautomatiseerd gepromoot en je hoeft geen afzonderlijke advertenties voor dealers en producten meer te configureren. Je wordt volledig geautomatiseerd ontzorgt
• Retargeting: Zet retargeting in om (potentiële) klanten jouw website of app nog een keer te bezoeken door ze te herinneren aan de dealers waar de producten en diensten die ze eerder al eens hebben bekeken op de website van een dealer op een bepaalde lokatie, maar bijvoorbeeld nog niet hebben besteld.
• Vindt nieuwe klanten: Zet brede doelgroepen in om mensen te targeten die zijn geïnteresseerd in jouw (of vergelijkbare) producten bij een bepaalde dealer op een bepaalde locatie aangevuld met de gegevens van de betreffende dealer. Deze (potentiele) klanten kun je zelfs als ze je website of app nog niet hebben bezocht bereiken.

Voordelen van Facebook Dynamic multi lokatie Ads?

Een groot voordeel van Dynamische multi lokatie ads is dat deze in bulk kunnen worden gemaakt en hierdoor voor elke doelgroep en doelstelling snel geautomatiseerd, relevant worden getoond aan de juiste personen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van feeds met daarin alle relevantie dealer- en productgegevens. Iets wat handmatig niet eenvoudig is te bereiken. Hierdoor bereik je een kostenbesparing bij het maken van de Ads. Doordat deze ads perfect getarget (kunnen) worden, worden ze getoond aan relevante personen waardoor de conversie van deze advertenties hoger zijn.

Snel en eenvoudig posts en (video)advertenties personaliseren met Brandlead

Maak een afspraak

Bekijk hieronder een aantal voorbeelden van gepersonaliseerde video’s

Merken die al voor Brandlead® hebben gekozen