
Facebook Dynamic Product Ads wat zijn dat?
Facebook Dynamic Product Ads zijn dynamische advertenties van Facebook die uit productfeeds geautomatiseerd relevante producten geautomatiseerd weergegeven aan personen die interesse in deze producten hebben getoond op je website, in je app of ergens anders op internet. Een voorbeeld is dynamische remarketing via Facebook. Een bezoeker is geintresseerd in een product en heeft hiervoor een website bezocht. Als deze bezoeker naar Facebook gaat, ziet hij direct een advertentie met daarin het product waarin de bezoeker net interesse heeft getoond. Een ander voorbeeld is het vertonen van dynamische advertenties in Facebook aan personen die interesse hebben getoond in je producten (of vergelijkbare producten), maar niet jouw website of mobiele app hebben bezocht (Facebook Dynamische Prospecting campagnes).
Wat bereik je met Facebook Dynamic Product Ads?
4 doelen waarvoor je volgens Facebook dynamische advertenties kan inzetten:
• Gepersonaliseerd: (potentiële) klanten krijgen op basis van hun gedrag en interesses geautomatiseerd relevante inhoud en relevant advertentiemateriaal te zien.
• Je campagnes staan altijd perfect aan. Ze worden volledig geautomatiseerd voor je geoptimaliseerd. Producten worden geautomatiseerd gepromoot en je hoeft geen afzonderlijke advertenties meer te configureren. Je wordt volledig geautomatiseerd ontzorgt
• Retargeting: Zet retargeting in om (potentiële) klanten jouw website of app nog een keer te bezoeken door ze te herinneren aan de producten en diensten die ze eerder al eens hebben bekeken, maar bijvoorbeeld nog niet hebben besteld.
• Vindt nieuwe klanten: Zet brede doelgroepen in om mensen te targeten die zijn geïnteresseerd in jouw (of vergelijkbare) producten. Deze (potentiele) klanten kun je zelfs als ze je website of app nog niet hebben bezocht bereiken.
• Gepersonaliseerd: (potentiële) klanten krijgen op basis van hun gedrag en interesses geautomatiseerd relevante inhoud en relevant advertentiemateriaal te zien.
• Je campagnes staan altijd perfect aan. Ze worden volledig geautomatiseerd voor je geoptimaliseerd. Producten worden geautomatiseerd gepromoot en je hoeft geen afzonderlijke advertenties meer te configureren. Je wordt volledig geautomatiseerd ontzorgt
• Retargeting: Zet retargeting in om (potentiële) klanten jouw website of app nog een keer te bezoeken door ze te herinneren aan de producten en diensten die ze eerder al eens hebben bekeken, maar bijvoorbeeld nog niet hebben besteld.
• Vindt nieuwe klanten: Zet brede doelgroepen in om mensen te targeten die zijn geïnteresseerd in jouw (of vergelijkbare) producten. Deze (potentiele) klanten kun je zelfs als ze je website of app nog niet hebben bezocht bereiken.
Voordelen van Facebook Dynamic Product Ads?
Een groot voordeel van Dynamische ads is dat deze in bulk kunnen worden gemaakt en hierdoor voor elke doelgroep en doelstelling snel geautomatiseerd, relevant worden getoond aan de juiste personen. Iets wat handmatig niet eenvoudig is te bereiken. Hierdoor bereik je een kostenbesparing bij het maken van de Ads. Doordat deze ads perfect getarget (kunnen) worden, worden ze getoond aan relevante personen waardoor de conversie van deze advertenties hoger zijn.