Lokale online marketing campagnes, de verbinding tussen de online en offline wereld

Online en offline zijn sterk met elkaar verbonden. Van alle kopers zoekt 88% productinformatie online voordat ze een aankoop doen, 56% van alle aankopen in winkels die niet essentiële producten verkopen wordt beïnvloed door oriëntatie die online plaatsvindt. Als deze mensen in de fysieke winkels kopen is er een kans van 17-46% dat deze mensen bij fysiek winkelbezoek meer kopen.
Vanaf maart 2020 tot en met heden heeft het Coronatijdperk gezorgd voor een stroomversnelling in online winkelen. Ook voor lokale ondernemers is dit sneller erg belangrijk geworden. 69% van de consumenten geeft aan vaker lokaal te winkelen dan een jaar eerder.
Online winkelen lijkt op het eerste gezicht minder lokaal gebonden te zijn. Het maakt immers niet uit waar je online bestelt. Maar niets is minder waar. De connectie tussen lokale ondernemers en online bestellen, is voor de consument belangijker geworden. Hierdoor is het voor merken ook van belang om bij online shopping de lokale ondernemer een plek te geven in de merkuitingen.

Wisselwerking tussen online en offline en lokale en gepersonaliseerde online marketing

Een aantal ontwikkelingen zijn vanaf begin 2020 in een stroomversnelling geraakt. Het gaat om de verbinding tussen de online en offline wereld waarbij ontwikkelingen zoals Buy Online, Pick-up In Store (BOPIS) en Research Online, Purchase Offline (ROPO) steeds belangrijker worden voor de lokale ondernemers en dealers van merken.
Deze ontwikkelingen maken de inzet van lokale en gepersonaliseerde online marketing extra aantrekkelijk. Hiermee kunnen (potentiële) klanten lokaal online worden benaderen met communicatie die aansluit bij hun wensen met betrekking tot bestellen en afhalen van producten.

Buy Online, Pick-up In Store (BOPIS)

In combinatie met wat hierboven is beschreven over de toegenomen online verkopen van lokale ondernemers is dit een belangrijke ontwikkeling.
BOPIS heeft voor 30% van de online shoppers de voorkeur boven thuisbezorging. Consumenten zien de voordelen van lokaal kopen. Je kan bijvoorbeeld een product direct mee naar huis nemen en weer eenvoudig naar een winkel terugbrengen.

Research Online, Purchase Offline (ROPO)

Ook dit is voor lokale ondernemers van belang omdat dit ook traffic naar de winkelvloer tot gevolg heeft. Kort samengevat gaat dit erover dat mensen zich online oriënteren op een aan te kopen product en dat ze de uiteindelijke aankoop offline in een fysieke winkel doen. Perfect dus om deze mensen ook al te benaderen met gepersonaliseerde lokale online marketing.

Snel en eenvoudig posts en (video)advertenties personaliseren met Brandlead

Maak een afspraak

Bekijk hieronder een aantal voorbeelden van gepersonaliseerde video’s

Merken die al voor Brandlead® hebben gekozen