Hieronder staan voorbeelden van gepersonaliseerde advertenties die geautomatiseerd zijn gemaakt voor alle Fleurop Bloemisten. Vanuit het Brandlead platform kan eenvoudig voor een groot aantal bloemisten in een keer gepersonaliseerd worden geadverteerd op bijv. Facebook. Niet alleen zijn de advertenties gepersonaliseerd, ook de links naar de webshops van de bloemisten en wordt er uit naam van de bloemist geadverteerd. De advertenties worden online hyperlokaal getarget voor de Fleurop bloemisten bij relevante doelgroepen. Ook dit is via het Brandlead platform aan te sturen voor het gehele netwerk van bloemisten.
Microsites
Advertising
Social posts
Fleurop
Fleurop Interflora Nederland BV is 100 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn lokale vakbloemisten aangesloten (landelijke dekking) bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen.
Uitdaging
Fleurop wil grip houden op het assortiment dat lokaal gevoerd wordt door de aangesloten bloemisten. Daarnaast wil men de actiematige campagnes ook lokaal in gaan zetten en de centraal ontwikkelde communicatie-uitingen deels personaliseren waardoor eigen identiteit, zoals logo en locatie terugkomen in de uitingen. Ook wil Fleurop de bloemisten online volledig ontzorgen waardoor de bloemisten volledig kunnen focussen op het prachtige bloemistenvak.
Oplossing – Microsites en lokale online marketing
Voor Fleurop hebben we de nieuwe brandsite ontwikkeld, waarmee ook zo'n 500 ondernemersites vanuit Brandlead worden gegenereerd. Alle content, inclusief de boeketten worden centraal ontwikkeld en gepersonaliseerd gedeeld op ondernemersniveau. De consument kan rechtstreeks een order plaatsen op de ondernemersite van de aangesloten bloemisten. In het voorjaar van 2021 hebben we met Brandlead de Moederdag- en felicitatiecampagne doorvertaald naar lokale, gepersonaliseerde campagnes.
Hieronder is een aantal voorbeelden te zien van posts op Facebook die geautomatiseerd gepersonaliseerd door Brandlead zijn gemaakt. De marketeer van Fleurop heeft met het Brandlead platform deze posts gemaakt en op het zelfde moment met een druk op de knop gepersonaliseerd geplaatst op de tijdlijnen op de Facebookpagina’s van de bloemisten.
De campagne landt op de webshops van de lokale bloemisten. Dit zijn geheel gepersonaliseerde microsites die worden gerealiseerd met het Brandlead platform. Fleurop beheert met het Brandlead platform de content voor circa 500 webshops van bloemisten. De content wordt met Brandlead volledig gepersonaliseerd en gelokaliseerd zodat deze webshops voor lokale doelgroepen goed zijn te vinden in Google. Alles aangestuurd vanuit een centrale plek.