Fleurop Interflora Nederland BV is 100 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn lokale vakbloemisten aangesloten (landelijke dekking) bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen.
Fleurop wil grip houden op het lokaal door de aangesloten bloemisten gevoerde assortiment. Ook wil Fleurop actiematige campagnes lokaal inzetten. En de centraal ontwikkelde communicatie-uitingen deels personaliseren waardoor de eigen identiteit, zoals logo en locatie, terugkomt in de uitingen. Tot slot wil Fleurop de bloemisten online volledig ontzorgen waardoor zij zich 100% kunnen focussen op het prachtige bloemistenvak.
Brandlead® ontwikkelde voor Fleurop de brandsite. Hiermee zijn eveneens 500 ondernemersites gegenereerd. Alle content, inclusief de productinformatie, wordt centraal ontwikkeld en gedeeld op ondernemersniveau. De consument kan rechtstreeks een order plaatsen op de ondernemersite van de aangesloten bloemisten. Brandlead® heeft de Moederdag- en felicitatiecampagne doorvertaald naar lokale, gepersonaliseerde campagnes.
Totaal zijn er ruim 450 bloemisten met een bestelsite, Alle informatie op deze sites wordt centraal beheerd en automatisch getoond op de site van de ondernemer. Gepersonaliseerde video-advertenties voor diverse campagnes, die zichtbaar zijn op Facebook en Instagram in de regio van de ondernemers.